reklama

Potrat ako ľudské právo?

Po jednej prednáške prišla za mnou pani (vo veku asi 60 rokov), a začala mi rozprávať, že potrebuje pomoc. Vyzerala trošku zvláštne, tak tajuplne, najprv som mala pocit, že možno potrebuje peniaze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Po chvíli povedala, že je týraná. Nie fyzicky, ale psychicky. Že je 30 rokov vydatá, že 5 rokov po svadbe žili u svokrovcov a že sa im do všetkého miešali. Hovorila o tom, akoby to bol dnešný problém. Potom vravela, že má 2 dospelé deti, vyštudovaných vysokoškolákov, aj 2 vnúčatá, ale trpí. Má pocit, že ju prenasledujú (nevedela zadefinovať, kto), že ju chcú zničiť, zniesť z tohto sveta, že jej odpočúvajú telefóny, že údajne vedia, čo kde povedala... Ufff, hovorím si, asi schizofrénia.

Pani pokračovala, že má 28 rokov depresie, že je viac ako 20 rokov na antidepresívach...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Snažila som sa v duchu prísť na koreň veci: hovorím si - asi vedľajšie účinky antidepresív - paranoidné predstavy, strach. A pani nevedela skončiť. Tak som jej povedala, že sa budem za ňu modliť. Objala som ju a prosila, nech ju Ježiš uzdraví... Po modlitbe pani vyznala : "Viete, ja som pred 28 rokmi urobila tú chybu, o ktorej prednášate".

Na pár pikosekúnd som zmeravela. Hľadala som zmysluplnú myšlienku...

„Boli ste na potrat?“, pýtam sa (aj keď explicitne o potrate neprednášam). Ona prikývla a s bolesťou vykríkla: "Neodsudzujte ma, prosím! Neodsudzujte! Ja som musela, musela! Všetci ma posielali – manžel, rodina. Nikto ma nepodržal. Synček mal rok, nemali sme peniaze, nemali sme vlastné bývanie..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Plakala som s ňou... 28 rokov po potrate takéto utrpenie... Má dve deti a stále myslí na to zabité...

Treba k tomu niečo dodať?....

Renáta Ocilková

Renáta Ocilková

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama, manželka, v minulosti komunálna poslankyňa a taktiež členka Výboru pre rodovú rovnosť pri Rade vlády SR pre ľudské práva, národnostné menšiny a rodovú rovnosť, kandidátka na poslankyňu NR SR za Kresťanskodemokratické hnutie. Pozná krehkosť hranice medzi životom a smrťou. Preto sa snaží život chrániť a žiť ho tak, aby ju tá "hranica" nenašla nepripravenú...Znovuzrodená. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu